loading...
دانش آموز بسیجی و توانمندی در مقابله با جنگ نرم
بهاره شیرازی بازدید : 4 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

 

همایش «جنگ نرم و انتخابات» در تربيت معلم شهيد بهشتي برگزار می 
شود

 

ریچارد کلارک مشاور ارشد سه دولت اخیر آمریکا به آسیب پذیری و شکننده بودن ارتش کشورش در فضای مجازی اذعان داشت.

 


به گزارش گرداب به نقل از پایگاه خبری بیزینس اینشورنس، "ریچارد کلارک"، مشاور ارشد دولت آمریکا تأکید کرد: «قطعاً این احتمال وجود دارد که ارتش برتر جهان به دلیل آسیب‌پذیری در فضای مجازی درهم شکسته شود.»

وی در مقاله‌ای با عنوان "جنگ سایبری میدان نبرد جدید و خطرناکی است" به توصیف جنگ سایبری در دنیای مجازی پرداخته و به دلیل وابستگی زیاد تجهیزات نظامی به ارتباطات شبکه‌ای و اینترنتی، آن را تهدیدی برای قدرت نظامی آمریکا می‌داند.

مشاور ارشد سه دولت اخیر آمریکا اذعان کرد: «در برخی اسناد، جنگاوران فضای مجازی اذعان دارند که بدون برتری در این حوزه احتمالاً قدرت نظامی در سایر میادین نبرد از دست می‌رود.»

در ادامه مقاله آمده است: «تاریخ سرشار از مواردی است که در آن نیروهای کوچکتر با استفاده به ‌موقع از تسلیحات و تاکتیک‌های جدید بر قدرت‌های سنتی غلبه یافتند. قطعاً این احتمال وجود دارد که ارتش برتر جهان به دلیل آسیب‌پذیری در فضای مجازی درهم شکسته شود.»

به گفته "کلارک"، تجهیزات نظامی آمریکا تا حد زیادی به فضای سایبری وابسته است، از این رو ‌در مقایسه با سایر ارتش‌های جهان احتمالاً در معرض آسیب‌پذیری بیشتری در برابر حملات سایبری مخرب قرار دارد.

ریچارد کلارک در بخش پایانی مقاله خود تصریح کرد: «ویکی‌لیکس به عنوان یک بازیگر غیردولتی قبلاً از لحاظ دیپلماتیک به ایالات متحده آمریکا ضربه زده است. هر روزه ملت‌ها و بازیگران غیردولتی درگیر فعالیت جاسوسی اینترنتی می‌شوند که به دفعات توانایی آنها در عبور از سیستم‌های پدافند سایبری و دانلود حجم زیادی از اطلاعات با ارزش را به اثبات رسیده است.

 جاسوسان فضای مجازی در آمریکا برخلاف هکرهای دولتی سایر کشورها هیچگاه به دنبال کسب اطلاعات اقتصادی برای تحویل به شرکت‌های آمریکایی نیستند؛ اما قدرت‌های نرم‌افزاری می‌توانند از قابلیت جاسوسی سایبری برای کسب برتری اقتصادی در رقابت با جوامع مبتنی بر دانش به نفع خود سود ببرند.»

بهاره شیرازی بازدید : 7 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

 

جنگ نرم

شیوه های جنگ نرم برای تسلط بر اراده ملت ها

بخش سیاسی_بهترین راه برای تاثیر گذاری در جنگ نرم ، استفاده از اوقات فراغت مردم کشورهای هدف و ایجاد رسانه های تفریحی علیه این کشورهاست. به همین دلیل کارشناسان امر معتقدند، بهترین حوزه فعالیت جنگ نرم حوزه های اجتماعی است.

استفاده از رسانه های تفریحی بهترین روش تاثیر گذاری در جنگ نرم

کارشناسان علوم سیاسی بر این باورند، یکی از روش های موثر برای آموزش و تاثیر گذاری  روش کنش محوری است كه در فضای اوقات فراغت این کار به بهترین شکلی انجام می شود.

در چنین فضایی می توان بهترین تاثیررا بر مردم یک جامعه گذاشت و این موضوعی است که متولیان جنگ نرم نیز آن را دریافته اند و در حال اجرای این متد در کشورهای هدف از جمله ایران هستند.

نئولیبرال ها پایه گذاران اصلی جنگ نرم در جهان امروز

در حال حاضر کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا تاکتیک‌ های جنگی خود را تغییر داده و از روش جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده اند. نئولیبرال ها معتقدند، جدال مستقیم نظامی باعث هزینه های بسیار اقتصادی و استراتژیک برای کشور مهاجم می شود و این در مقابل اندیشه رئالیست ها مطرح شد که معتقدند، هر هزینه ای را برای رسیدن به هدف باید پرداخت کرد. 

http:\\www.software2.blogfa.com

بهاره شیرازی بازدید : 3 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

 

جنگ نرم عملیاتی فکری ، فرهنگی و خصمانه است که دشمن برای سلطه سیاسی و اقتصادی بر ملتی از طریق تغییر اساسی در اعتقادات و باورهای ملتها انجام مید هد .

از خصوصیات فعالیتهای فرهنگی این است که بصورت آهسته و آرام – بی هیاهو و با روشهای جذاب انجام میشود.

اسلحه پر قدرت مورد استفاده در این جنگ انواع مختلف رسانه ها و وسایل ارتباطی است .

نتیجه و بهره این عملیاتها فوری وسریع نیست بلکه در یک دوره طولانی حاصل میشود .نتیجه و بهره این عملیاتها کلی و همه جانبه نیست بلکه بصورت جزء جزء و بخشی حاصل میشود .

درجنگ نرم افکار و اعتقادات مردم با ظرافت و نامحسوس . تضعیف – منحرف و تخریب میشود .

در جنگ نرم هیچ تاسیساتی و سرمایه مادی تخریب نمشود و حتی خونی ریخته نمیشود اما افکار و اعتقادات مردم با ظرافت و نامحسوس تضعیف – منحرف و تخریب میشود .

در نتیجه جنگ نرم ارزشها و ضد ارزشها جابجا میشوند.

در جنگ نرم دشمن برای رسیدن به نتیجه مطلوب سربازانش را از میان ملت مورد هدف ، استخدم میکند . البته به نحوی که خودشان هم بعضاً متوجه نمیشوند.

در جنگ نرم دشمن با هزینه بسیار کمتر از جنگهای سخت ، بدون تحمل تلفات و تنها با کمکهای مالی و سیاسی به اهداف خود میرسد .

کلید رمز پیروزی و موفقیت دشمن در جنگ نرم ، غفلت – بی تفاوتی – ساده انگاری و سستی در مقابل حملات دشمن است.

 

http:\\www.basij1373.blogfa.com

بهاره شیرازی بازدید : 1 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

يكي از مسئولان  طراز اول كشور رژيم صهيونيستي غاصب اسرائيل ، در سال گذشته توصيه‌اي به آمريكايي‌ها كرد . اين توصيه كاملاً در مطبوعات خارجي و اينترنت منعكس شد و امر پنهاني و مخفيانه اي نيست . توصيه وي به آمريكايي‌ها اين بود كه بيهوده وقت خود را با عراق و كره شمالي و كشورهايي از اين قبيل  يكي از مسئولان تلف نكنيد . مسئله اصلي شما ايران است . اگر خاورميانه را مي‌خواهيد وقتتان را مصروف عراق نكنيد ، سراغ ايران برويد ، كانون و سرچشمه آنجاست ، اما ايران مثل عراق و كره شمالي و افغانستان نيست كه بتوان با حمله نظامي آن را تسخير كر

http://www.kochehayeamn.blogfa.com

 

بهاره شیرازی بازدید : 5 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

\"\"

 جنگ نرم واژه ای است،  که طی ده سال گذشته شنیده ایم،  و درباره آن طی این مدت بدلیل اینترنت و ماهواره زیاد گفته شده،  حتی در باره آن آموزش هایی به جوانان نظامی و دولتی می دهند.  از نظر انوش راوید محتوای تمام این آموزش ها و گفته ها درباره، جنگ نرم، جنگ روانی، تهاجم فرهنگی، انقلاب مخملی، انقلاب رنگی، نافرمانی مدنی، براندازی نرم، تهدید نرم،  سطحی هستند.  البته ممکن است،  گاهی هم گمراه کننده و یا در جهت تاکتیک های دشمنان در نبرد نو پدید باشند،  در صورت تقاضا این موضوع را بررسی می کنم.    

   برخى از اهداف جنگ روانى:  

 * 1 ــ  تأثیر گذارى بر افکار ملت های مورد هدف بر پایه دروغ های تاریخی.

 * 2 ــ  ترساندن از فقر یا قدرت خارجى سرکوبگر و دعوت به تسلیم و سازش.  

 * 3 ــ  اختلاف افکنى در صفوف مردم و مقام هاى نظامى و سیاسى.  

 * 4 ــ  اشاعه بذر یأس و نومیدى در میان مردم و بویژه نسل جوان.

 * 5 ــ  کاهش روحیه و کارآیى رزمى جهت زمان جنگ نظامى.

 * 6 ــ  ایجاد اختلال در سامانه هاى کنترلى و ارتباطى کشور هدف.

 * 7 ــ  تبلیغات سیاه بوسیله شایعه پراکنى، جوسازى، نمونه سازی.

 * 8 ــ  ایجاد حرکت هایی به دلیل مسائل مذهبى، قومى، سیاسى و اجتماعى.

 * 9 ــ  تلاش براى بحرانى و حاد نشان دادن اوضاع از راه ارائه اخبار و تحلیل های نادرست.  

 * 10 ــ  پخش شایعات و دامن زدن به آن براى ایجاد جو بى اعتمادى و ناامنى روانى.

      همچنین یکی از مهمترین تاکتیک های نبرد نو پدید،  در داستان دروغ اسکندر مقدونی و حمله دروغی مغول نهفته است،  یعنی با انواع ترفند ها خود و کشور های امپریالیسم قرن 20 را بیش از اندازه قدرتمند،  و دارای توانایی نشان می دهند.  شناختن تاکتیک های تاریخی جنگ نرم،  با مطالعه و پیگیری وبلاگ جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران امکان پذیر است.

   اهداف کلی از نبرد نو پدید علیه ایران و قاره کهن:


  * 1 ــ   تسلط بر مناطق ژئوپلتیکی و ژئواستراستژیک در قاره کهن.

  * 2 ــ  کنترل شریان انتقال نفت و گاز،  و جلوگیری از قدرت گرفتن نظامی قاره.

  * 3 ــ  حذف و یا کنترل نظام های چالش گرا در برابر هژمونی قدرت های جهانی.

  * 4 ــ  ممانعت از ایجاد اتحادیه های نظامی و امنیتی در قاره کهن.

  * 5 ــ  همسو نمودن کشور های هدف با سیاست های قدرت های جهانی.

  * 6 ــ  فرصت سازی اقتصادی برای کشور های امپریالیستی قرن 20 

بهاره شیرازی بازدید : 3 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

ارسال به دوستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:
امروزه وظیفه دانش آموزان حضور در جبهه های جنگ نرم و علم آموزی است
وظیفه دانش آموزان امروز نسبت به گذشته بیشتر شده است چراکه باید بر علیه توطئه دشمنان در سنگرهای جنگ نرم و نیز علم آموزی جهاد کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم نمادین بازگشایی مدارس که در دبستان شاهد سنندج برگزار شد گفت: ماه مهر همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شده است که باید این را به فال نیک گرفت و سعی نمود ارزش های دفاع مقدس را به دانش آموزان منتقل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اگر امروز ایران اسلامی به متعالی ترین جایگاه در دنیا رسیده بدین خاطر است که در همه زمینه ها پیشرفت علمی مان با بینش و بصیرت جهادی و مقاومت دفاع مقدس همراه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی با اشاره به اینکه دانش آموزان امروز وارث 36000 شهید دانش آموز هستند خاطرنشان کرد: همانگونه که دانش آموزان و دانشجویان دوران دفاع مقدس هم در سنگر جنگ و جبهه بودند و هم به درس و علم آموزی می پرداختند چراکه می خواستند اسلام و قرآن را حفظ کنند، امروزه نیز آن ها باید هم در سنگر جنگ نرم و هم پیشرفت علم در ایران اسلامی کوشا باشند.

وی تأکید کرد: در جنگ تحمیلی هشت ساله انسان‌هایی پرورش یافتند که از نظر فکری و فرهنگی و ایجاد روحیه جهادی در جایگاه رفیعی قرار گرفتند و در وصیتنامه شهدا و اعمال و رفتار آنان نمایان است، رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس چراغ راه امروز ملت شده و این انقلاب به واسطه خون شهدا و رشادت های رزمندگان اسلام خار چشم دشمنان گردیده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس با توجه به نیازهایی که داشتیم و تحریم‌های گسترده‌ای که علیه ما بود تلاش‌هایی کردیم و به پیشرفت‌هایی رسیدیم که الان به عنوان یکی از مطرح‌ترین کشورهای دنیا از لحاظ صنایع دفاعی به شمار می‌آییم و بسیاری از کشورهای دنیا روی ایران حساب ویژه باز کرده‌اند.

وی در پایان گفت: جوانان استان کردستان با امکانات طبیعی موجود در استان می توانند نسبت به دیگر استان ها پیشرفت بیشتری داشته باشند البته ما هم باید امکانات بیشتری را برای آن ها فراهم کنیم

بهاره شیرازی بازدید : 3 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)


دشمنان اسلام و انقلاب با رویكرد جدید و جنگ نرم قصد دارند به اهداف خود برسند.
 با توجه به تاكیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تمام برنامه‌های هفته بسیج در کشور به این مسئله توجه ویژه شده است و تمام سخنرانان در این برنامه‌ها علاوه بر تشریح اهداف دشمنان در زمینه جنگ نرم در زمینه نحوه مقابله با این نوع تهدید سخنرانی می‌كنند.
امروز شرایط ایران به طور كامل تغییر كرده و در یك شرایط استثنایی خیز بلندی برای پیشرفت كشور تعیین شده و بسیج به عنوان متن مردم نقش ویژه‌ای برای رسیدن به برنامه‌ها و چشم‌انداز‌های كشور دارد.
: در دورانی كه به گفته مقام معظم رهبری دهه عدالت و پیشرفت نامیده می‌شود، دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم درصدد ضربه زدن به نظام است، بسیج باید با راه‌اندازی واحد‌های سازندگی و تقویت پایه‌های علمی به ویژه توسط دانش‌آموزان، كشور را به سوی پیشرفت هدایت كند.
در زمان جنگ نرم تمام كشور خط مقدم است و فعالیت‌های ما در بسیج به عنوان یك واحد عمل كننده جنگ نرم محسوب می‌شود و در این دوران كه به دوران تمدن‌سازی معروف شده، تمدن خلق ایرانی از وظایف بسیج است.
وی با بیان اینكه غرب در بحران معنویت به سر می‌برد، خاطرنشان كرد: بسیاری از كشور‌ها به مقامات ایرانی مراجعه كرده‌اند تا فرهنگ بسیج را به كشور خودشان منتقل كرده و از آن استفاده كنند كه این مسئله نشان‌دهنده برتری تفكر بسیجی است كه نشاط در آن موج می‌زند و محور آن دانش‌آموزان هستند.

 

بسیج در هر دو جنگ نرم و سخت حافظ انقلاب است


پنج آذر ماه یادآور سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی تشكیل ارتش 20 میلیونی برای حفظ انقلاب است.
امام برای حفظ انقلاب، توسعه و پایداری دستاوردهای بزرگ آن و همچنین با توجه به شناخت خود از نقش مشاركت مردم در تداوم انقلاب دستور تشكیل این نهاد مردمی را صادر كرد.
سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینكه ملتی كه 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون نیروی آماده داشته باشد نشان از اهمیت توده مردم در حفظ كیان كشور است.
تفكر بسیج و تشكیل آن نیز بر مبنای مشاركت مردمی در حفظ انقلاب از دست توطئه‌هایی بود كه چه در اوایل انقلاب و چه در زمان حاضر از سوی دشمنان طراحی و در حال اجراست.
اوج حركت بسیج در این زمینه نیز در دوران دفاع مقدس متبلور شد و استراتژی رهبر كبیر انقلاب برای مشاركت مردم در حفاظت از كشور به ‌طور كاملاً عینی عملی شد.
اگر بسیج در دوران جنگ نبود چه ‌بسا بسیاری از دستاوردهای انقلاب حفظ نمی‌شد و سرنوشت جنگ به‌ گونه‌ای دیگر پیش‌رفت و رغم می‌خورد.
امروزه نیز با گذشت دو دهه از پایان جنگ نقش بسیج در كشور پررنگ‌تر شده چرا كه خود را با زمان امروز تطبیق داده است.
تشكیل نهادهایی چون بسیج مستضعفان، بسیج دانشجویان، دانش‌آموزان، اساتید، پزشكان، ورزشكاران، هنرمندان و ... نشان‌دهنده آن است كه امروز این نهاد جایگاه خود را در بین همه اقشار جامعه حفظ كرده است.
آموزش‌ها، تاكتیك‌ها و سازماندهی كنونی بسیج به‌گونه‌ای است كه این نهاد را قادر ساخته تا در همه زمینه چه در جنگ سخت و چه در زمینه جنگ‌های نرم دشمن آمادگی كامل را به دست آورده و با تمام توان از انقلاب اسلامی و خاك كشور دفاع كند




بهاره شیرازی بازدید : 0 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

تو گردان شایعه شد نماز نمی خونه!گفتن:«تو که رفیق اونی، بهش تذکر بده!»باور نکردم و گفتم:«لابد می خواد ریا نشه، پنهانی می خونه.»وقتی دو نفری توی سنگر کمین جزیره ی مجنون، بیست و چهار ساعت نگهبان شدیم. با چشم خودم دیدم که نماز نمی خونه! توی سنگر کمین، در کمینش بودم تا سرحرف را باز کنم.
گفتم :تو که برای خدا می جنگی، حیف نیس نمازنخونی؟
لبخندی زد و گفت: یادم می دی نماز خوندن رو!
گفتم :بلد نیستی!؟
گفت: نه. تا حالا نخوندم!
همان وقت داخل سنگر کمین، زیر آتش خمپاره ی شصت دشمن، تا جایی که خستگی اجازه داد، نماز خواندن را یادش دادم.
توی تاریک روشنای صبح، اولین نمازش را با من خواند.دو نفر نگهبان بعد با قایق پارویی که آمدند و جای ما را گرفتند. سوار قایق شدیم تا برگردیم. پارو زدیم و هور را شکافتیم هنوز مسافتی دور نشده بودیم که خمپاره شصت توی آب هور خورد و پارو از دستش افتاد.
آرام که کف قایق خواباندمش، لبخند کم رنگی زد. با انگشت روی سینه اش صلیب کشید و چشمش به آسمان یکی شد….

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 19
  • بازدید کلی : 386